top of page

Kommunikationsrådgivning

Som din rådgiver kommer jeg med et kritisk og ærligt perspektiv og hjælper dig med, hvordan du bedst muligt håndterer din konkrete kommunikationsudfordring.

Strategi

En kommunikationsstrategi er ligesom et kompas. Den skal kunne vise en klar og tydelig retning, som du nemt kan navigere efter. Det gælder både i forhold til hvad, hvor, hvornår og hvordan I kommunikerer med jeres målgruppe.

En god kommunikationsstrategi udspringer direkte af jeres virksomheds overordnede vision og mål. Derfor er det først og fremmest vigtigt, at du kortlægger og prioriterer hvilke mål og målgrupper, den skal understøtte.

Målsætninger

Kommunikationsstrategien bør også indeholde nogle konkrete kommunikationsmål. Det gør det nemlig langt nemmere for dig at vurdere, om I er på rette kurs.

Jeg hjælper dig med at gøre jeres mål specifikt, så det er nemt at navigere efter, og at gøre det målbart, så du ved, hvornår I er lykkedes. Jeg hjælper også med at gøre målet attraktivt, så det rent faktisk viser, hvordan omtalen påvirker omdømmet, samt at gøre det realistisk og tidsafgrænset, så du kan lave et konkret PR-årshjul.

PR-måling

Kvalitativ PR-måling er værdifuld, fordi det hjælper dig med at vurdere og dokumentere den umiddelbare effekt af din presseindsats og hvordan indsatsen understøtter jeres kommunikationsstrategi.

Jeg hjælper jer med at måle jeres PR-værdi baseret på mediedækningens kvalitet med udgangspunkt i jeres virksomheds KPI'er og hovedbudskaber. Altså en skræddersyet måling, som giver et indblik i, om I er på rette spor i forhold til at nå jeres kommunikationsmål, og som også gør det muligt for dig at benchmarke.

ESG-kommunikation 

Med nye bæredygtighedsdirektiver så som CSRD bliver ESG-kommunikation stadigt vigtigere for omdømmearbejdet, men kravene til - og præmissen for ESG-kommunikation, særligt inden for klima og miljø, ændrer sig hele tiden. Derfor er det vigtigt, at du holder tungen lige i munden og sikrer, at jeres kommunikationsstrategi og bæredygtige budskaber hele tiden er alignet med både de løbende lovændringer og samfundskonteksten. Men hvor meget skal du så kommunikere om fx bæredygtighed, og hvordan undgår du greenwashing?

 

Jeg hjælper dig med at vurdere jeres ESG-kommunikationsstrategi, udvikle jeres bæredygtige budskaber og sikre, at I undgår de klassiske faldgruber iht. markedsføringsloven.

Issues management & krisekom-munikation

Hvis I havner i en krise, kan det hurtigt blive dyrt – både for omdømmet og bundlinjen. Og en forkert håndtering kan eskalere krisen og gøre den endnu værre. Derfor er det vigtigt at kortlægge krisetypen, ansvarstilskrivelsen og interessenterne, før I responderer. Men endnu bedre: forhindre at krisen overhovedet opstår.

 

Jeg hjælper med at identificere potentielle issues, så du så vidt muligt undgår kriser, og med at udarbejde et kriseberedskab, så du er bedst muligt forberedt. Derudover rådgiver jeg dig om, hvordan du vælger den rette responsstrategi, hvis shitstormen pludselig raser.

Pernille er et helt unikt kommunikationstalent, som er meget svær at matche. Hendes falkeøje på detaljen, hendes sproglige virkemidler, hendes tekniske snilde, hendes mestren af alle aspekter af kommunikationspaletten og totalt ærlige facon gør, at hun stensikkert vil få mest muligt ud af din investering i hende.

Sol Raja

Tidl. bureaudirektør, nu Senior Executive Consultant hos Above & Beyond

Hvis du leder efter en kommunikationsekspert med perfektion til fingerspidserne, der har fagligheden helt i top krydret med den bedste personlighed i verden, så kan du godt stoppe med at lede nu. Jeg har haft fornøjelsen af at samarbejde med Pernille gennem flere år i kommunikationsbureauet Morsing, og jeg giver hende min allervarmeste anbefaling.

Mia Kollits Staunsager

Direktør, Morsing PR

We have partnered with Pernille on behalf of our one of our pan-European clients who – among other markets – had a focus on Denmark. Both us and the client really enjoyed working with Pernille and strongly appreciated her reliable, swift and transparent communication, honest und experienced advice and ability to deliver great content and media results. We are already looking forward to more opportunities for working together.

Silke Rossmann
Senior Partner & Head of Client Operations, Tyto PR

bottom of page