top of page

Public Relations

PR handler ikke kun om at få eksponering. Det handler også om at få indflydelse og dermed påvirke forretningen i en ønsket retning. Det kan jeg hjælpe med – fra strategisk rådgivning til konkret eksekvering.

Medieomtale

Når du skal slippe igennem mediernes nåleøje, er der høje krav til kvaliteten af din pressehistorie. Og hvad der for virksomheden er en god historie, er det ikke nødvendigvis for mediet.

 

Jeg er bindeleddet mellem marketingafdelingen og journalisten, der sikrer, at budskabet og vinklen altid lever op til både virksomhedens kommunikationsmål og mediernes nyhedskriterier, så du kan få spalteplads og udkomme kontinuerligt med dine budskaber.

Thought leadership

Thought leadership handler om at styrke omdømmet og få indflydelse ved at opbygge en ekspertrolle. Her tager I aktivt ejerskab over branchespecifikke eller samfundsmæssige agendaer ved at dele jeres viden og holdninger og gå i dialog på de områder, I ønsker at påvirke. Talspersonen er ofte direktøren, men det kan også være andre c-levels eller fagspecialister.

 

Jeg hjælper med at vurdere jeres strategiske agendaer og lægge en strategi for, hvordan I kan positionere jer som thought leader inden for et eller flere områder. Jeg holder løbende øje med aktuelle nyhedskroge, som I kan udnytte, og hjælper jer med at finde konkrete vinkler til jeres budskaber. Og så forbereder jeg talspersonerne på potentielle interviewmuligheder og ghostwriter debatindlæg og kronikker til medierne.

Medietræning

I interviews er alt til citat. Og selv de mest garvede talspersoner og direktører kan have brug for grundig forberedelse eller et brush-up, før de sidder over for en journalist. Særligt hvis interviewet har kritisk karakter.

 

Jeg klæder talspersonen på med generel medietræning eller særlig budskabstræning forud for et konkret interview, så I er godt klædt på til at tage ejerskab over interviewet og få formidlet jeres budskab bedst muligt.

Pernille er en kompetent PR-rådgiver, der er skarp til at vinkle, skrive og pitche historier ind til medierne. Hun har et kritisk blik på PR-historiers kvalitet og mediepotentiale samt en konstruktiv tilgang til vinkling og formidling, som har gjort, at vi har opnået gode resultater bl.a. med omtale i Børsen og Berlingske. Derudover er hun struktureret, hvilket har været afgørende for de projekter, som hun har hjulpet os med at projektlede.

Ralf Lodberg

CCO, Advice Agency

Pernille har en unik evne til at have det kølige overblik over opgaver og er eminent til at følge op på leads og planer. Det giver en enorm værdi, at jeg har kunnet føle mig helt sikker på, at der ikke er noget, der bliver glemt eller falder mellem to stole. Derudover er Pernille utrolig god til at fange den gode historie/den rigtige vinkel og sørger altid for, at tingene er gennemarbejdede og korrekte, inden noget forlader skrivebordet. Jeg kan nemt give Pernille mine varmeste anbefalinger!

Caroline Bülow
Communications Leader i Schneider Electric

Pernille har hjulpet os med at øge vores tilstedeværelse i medierne og givet os en bedre forståelse for, hvad der skal til for at komme i pressen. Gennem pressemeddelelser, interviews og rådgivning har vi derfor kunnet møde medierne med bedre vinkler, indhold og udsagn, der har skabt gode resultater. Pernille er en fighter, der kæmper for spaltepladsen, når hun ser et potentiale.

Anne Cecilie Pape
Senior Marketing Manager, Billwerk+

bottom of page